Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 21 juli 2012

Kafé Marmelad serverar Diarré Espresso - Helt ok tycker Peyman Ebrahimi












Jag och min flickvän var på Kafé Marmelad i Majorna, Göteborg och skulle fika lite. Beställde en dubbel espresso som serverades på detta sätt. Jag gick till köket och påpekade detta. Men Peyman Ebrahimi menade att det var dumt och fel av mig att klaga på det ofräscha utseendet men om jag hade klagat på smaken var det helt ok. För den såg ut som en äcklig diarré med sitt stänk runt hela koppen.

Det fanns mycket värre saker i världen menade han att klaga på. Peyman Ebrahimi gnällde dessutom på att jag råkade säga expresso och inte espresso och skulle spela viktig Barista med 10 år i branschen m.m och annat bullshit som han glömt bort i utbildningen tydligen.

Visserligen fick jag en ny espresso av tjejen som gjorde den, men det kvittar. Peyman Ebrahimi ville ändå inte ge mig som gäst en formell ursäkt för det inträffade då jag frågade honom om man inte hade rätt att klaga på esådaespresso. Vilken normal funtad person tycker det är ok att de anställda serverar sina gäster denna? 

För skryter man på sin hemsida att de har Västsveriges bästa baristor m.m så ska de ha ögon att se med och absolut inte ställa fram den serverad i det skicket som jag fick den. Skulle du själv vilja få en sån här Diarré Espresso?

I slutet av samtalet upptäckte Ebrahimi att jag spelade in och hotade t.o.m med att tillkalla polis om jag inte raderade bort det. Detta kom tyvärr inte med på filmen. Jag nämnde strax efteråt att jag skulle kontakta medierna och han försvann då snabbt in i cafét.

Min flickvän kände obehag då Ebrahimi nästan tvingade oss att stanna kvar utanför cafét för att vänta på polisen. Allt detta upplevde vi båda så in i helvete kränkande för oss som gäster. För vi går ALDRIG mera hit och detta café borde svartlistas för sin fruktansvärda nonchalans mot sina gäster .














Kafé Marmelad o Peyman Ebrahimi 

Se Youtube klipp här :
http://www.youtube.com/watch?v=i4kw0k46-_o



Lääven om deras s.k "meriter"  http://www.kafemarmelad.se/meriter.html




http://www.gp.se/matdryck/krog/budget/1.989971-restaurang-roda-sten

http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.1065075-hang-med-i-fikasnacket

28 kommentarer:

Bogdan sa...

Stå på dig Gessleman, bra jobbat!
Skulle inte heller acceptera denna kaffesörja. Sorgligt att ägaren försöker snacka bort sig. Borde ge dig som kund en ursäkt istället.

Mia sa...

Självklart så skulle personalen uppmärksammat direkt att den såg för jävlig ut och omedelbart göra en ny och inte ens servera skiten. Om han skyllt på en praoelevs verk kunde jag förstått ägarens ursäkt.

Men att tycka att du hade fel och var en jobbig kund är ju helt sjukt. Att dessutom hota er med att tillkalla polis visar på ett fruktansvärt nonchalant och kränkande beteende.

Anonym sa...

Mycket ofräscht av serveringspersonalen att överhuvudtaget ställa fram den.Chefen verkar ju vara ett helt rubbat ego.

Gessleman sa...

P.s För att förtydliga mig, så sa jag aldrig att den liknade diarré till ägaren utan att den var äckligt stänkig. (Fast visst gjorde den det)

Jessica sa...

Du gjorde helt rätt. Skulle inte heller accepterat något som ser så blä ut. Tur att du fick en ny. Att ägaren tyckte att ditt klagomål inte var befogat var det dummaste av allt.

Anonym sa...

Visst finns det mycket i världen att klaga över, men att vid ett besök på ett cafe (billigt eller dyrt) ha rätten att få en ren fräsch Espresso eller vad man nu beställer är en självklarhet.Dennes inställning till sina kunder är under all kritik.Usch!

Anonym sa...

Sliskigt och slarvigt ställe. Har aldrig varit där och tänker aldrig gå dit heller.

Janne sa...

Spydiga cafe o restaurangägare med utländsk bakgrund tillhör den värsta sortens Besserwisser

Anonym sa...

Kafe blask vore ett mer passande namn på stället

Krister sa...

En Barista är utbildad att göra kaffe på rätt sätt. Jag vet inte vad Ebrahimi och hans personal har genomgått för kurser men det är tveksamt om de har fått någon utbildning alls om man ser till resultatet,och dessutom serverar det.

Gessleman sa...

Håller med Krister att detta handlar om ren okunskap både från ägarens och personalens sida. Dock har Ebrahimi det yttersta ansvaret vid dessa händelser. Och bör uttrycka sig på ett mycket lämpligare och korrektare sätt än detta tillmötesgående till oss som kunder och gäster.

Frida sa...

Det finns ett trevligt och mysigt Café mitt-över gatan vid Marmelad som heter Kardemumma som jag kan rekommendera varmt att besöka istället.

Anonym sa...

De har Västsveriges bästa baristor och chefen domare enl deras "meritlista" Jag tror jag garvar ihjäl mig. Är det ett Aprilskämt eller?

Pontus sa...

Ja, efter 4-5 år har det hänt mycket tydligen om man ska tolka deras "fina" meritlista

Anonym sa...

Galet dumt av ägaren om han nu inte ville sänka sitt cafés rykte och status.Var han nykter?

Gessleman sa...

Marmeladen har skurit sig och smakar illa för alltid och jag hoppas fler dissar detta skitställe.

Jag dokumenterar bara mina upplevelser och kan inte hjälpa att dessa icketänkande individer måste springa framför min kamera hela tiden.

Anonym sa...

Herregud vilken caféfjant den där Poyan. Han tror verkligen han äger. Men han suger.

Estelle sa...

Usch och fy vilket dåligt bemötande.

Snacka dessutom om att slösa med skattebetalarnas pengar genom att kalla på polis för en sådan skitsak. Extremt dåligt omdöme från Mr Ebrahimi. Är väl bara en tidsfråga innan han får stänga igen.

Lasse sa...

Kafé Marmelad hade sina glansdagar för 4-5 år sen. Sedan dess har stället mest präglats av desperata försök att jaga kultstatus men som tyvärr mest resulterat i att cafét överskattat sig själv och som numera tydligt framstår som ett stort misslyckande av ägaren.

Andeas sa...

Ett klart minus i kanten för er tråkiga café upplevelse Gessleman. Ursäkten borde naturligtvis infunnit där sig från första början. Ett väldigt oproffisigt bemötande av ägaren som borde ha tänkt mer än en gång innan han uttalat sig om er kritik som helt klart var befogad.

Rebecca sa...

Ja,det finns mycket annat att klaga på. Men jag ställer mig på Gesslemans linje i detta fall.

För om ingen skulle våga säga till eller acceptera slarv så sker heller ingen förbättring på stället och man fortsätter kanske att göra ett slarvigt jobb.

Var går gränsen, bara endast vid smakupplevelsen? och inte rent visuellt?

Nej, En barista är och ska vara utbildad på att kunna bedömma båda
innan denne serverar en gäst

David Molarin sa...

Kan hålla med om att stänken på koppens öra borde torkats avför att kunden inte ska få fläckar på händerna. Kafé Marmelad använder sk naket portafilter vilket ibland resulterar i lite stänk om omständigheterna inte är optimala. Inget att bekymra sig för så länge kaffet fortfarande smakar gott. (Med ett slutet filter som de flesta kaféer använder blir det aldrig stänk, men då kan baristan inte visuellt kontrollera att varje kaffe extraheras korrekt. Naket filter används för att säkerställa kaffekvaliteten) Värre tycker jag att sockerbitarna är. Ska man ha socker i sin espresso bör det vara strösocker, annars tenderar drycken att vara alldeles för kall vid intagande.

Angående bemötandet borde du blivit erbjuden ny kaffe eller pengarna tillbaka kan jag tycka.

Kafé Marmelad serverar gott kaffe och trevliga bakverk. Lite stänk ligger i Majornas natur.

Edguy sa...

Jävla ilandsproblem.
Skärp dig din bortskämda tönt, det var en kopp espresso och vad gör det om det kom lite stänk? klarar inte din överklassmage av det?
Jävla tönt.

Gessleman sa...

Tack David för den tekniska biten.Hade bara Ebrahimi yppat ett litet ord om ursäkt hade det varit glömt och förlåtet. Men så var tyvärr nu inte fallet.

Hade varit på stället 5-6 gånger
innan då detta hände mig.

Och Edguy, jag tillhör definitivt ingen snobbig överklass. Men gillar dock gott kaffe liksom David här ovan.

Anonym sa...

Fruktansvärt dålig attityd och service av caféet. Till signaturen "edguy" ovan kan man ju konstatera att visst, man kan ju alltid ursäkta utebliven ambition och vilja att göra ett gott jobb med att detta är "i-landsproblem". Då kanske man inte ska vara verksam i ett serviceyrke dock...

http://www.mixcloud.com/goteborje/ sa...

Lite dålig attityd från bägge sidor.

Waynes coffee, Espresso house, Coffe by George, McD.
det finns fler att räkna upp,
alla är franchise, dyra och med dåligt utbildad personal.

Alla förutom McD faktiskt påstår sig sälja kaffe,
vilket ju då borde innebära att personalen skall ha full koll på vad dom pysslar med,
vilket ju inte är fallet alls,
Det är ju ganska dyrt med om man ser till service och utfört yrke.

Så tillbaka till poängen.

Kaffet ser inte helt topp ut,
men det gör ju inte heller haket..

Man kan ju inte förvänta sig att få bästa kaffet ever på sämsta kaffehaket ever..
..eller så kanske det bara är jag som tänker så.

Standardpris för espressohouse ligger ju på typ 40 kr.
och då är det ju mer mjölk med socker än kaffe man betalar för.

Om man förväntar sig ett exeptionellt kaffe,
Bör man söka upp en dedicerad kaffebar,
inte ett kaffé..

...Annars är det ju lite som att gå på McD och förvänt sig en lyxmåltid. ;)

Anonym sa...

Ja det var jäkligt illa att bemöta kritiken så. Vissa tar det dock väldigt personligt och då kommer taggarna utåt, väldigt oproffsigt och helt rätt av dig att lägga ut detta på youtube om du frågar mig. Inte så mycket pga att man ser att dom serverar en espresso i stänkt kopp utan pga hur dom bemöter kritiken.

Gessleman sa...

Precis det jag ville ha sagt. Hur man bemötte kritiken.