Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 19 augusti 2014

Fredrik Kessler - Profact, gör ett blogginlägg
















Efter åratal av telefonterror beslutar sig plötsligt Fredrik Kessler att höra av sig. Jag undrar varför? Var det mitt arga blogginlägg som fick Fredrik att bli ångestfylld?

Det handlar inte om att tekniken ställer till det ibland Fredrik Kessler. Det handlar om ALLTID! Så långt bak i tiden som från 2009 har jag hittat klagomål och det säger väl en hel del om eran skitteknik som du nu skyller på. 

Tycker Fredrik Kessler istället ska ta fram den STORA telefonboken och höra av sig till ALLA ANDRA stackars utsatta med. Jag talar inte bara för mig själv Fredrik Kessler som du kanske förstår. 

Och det räcker med att googla på numret,namnet eller företaget för att få en ganska klar bild på vad andra tyckt som genomlidit detta tele-terror-helvete genom åren från Profact och Fredrik Kessler. Hur ska jag och många andra tro att detta ska bara sluta nu?

Att gå ut medialt med en ursäkt skulle vara det alla bästa Fredrik Kessler som jag rekommenderar dig i nuläget. I annat fall så kanske media kontaktar dig.

Mvh, Gessleman och många många många andra


Läs blogginlägget här :

http://gessleman.blogspot.se/2014/08/0757600920-profact-ica-kuriren-sergel.html


Mailkonversationen med Profact här nedan :





Hej Gessleman,

Jag såg ditt inlägg om oss på Profact och blir naturligtvis inte glad av att läsa om din upplevelse. Vi arbetar inte med målsättning att göra personer irriterade utan tvärtom. All teknik kan ställa till det ibland och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig så att jag kan undersöka vidare om vad som har hänt. 

Med vänlig hälsning
Fredrik Kessler
Profact AB


Hej Fredrik
Efter åratal av telefonterror beslutar sig plötsligt du Fredrik Kessler att höra av sig. Jag undrar varför?Var det mitt arga blogginlägg som fick dig att bli ångestfylld? Det handlar inte om att tekniken ställer till det ibland Fredrik Kessler. Det handlar om ALLTID! Så långt bak i tiden som från 2009 har jag hittat klagomål och det säger väl en hel del om eran skitteknik som du nu skyller på. 
Tycker att du istället ska ta fram den STORA telefonboken och höra av dig till ALLA ANDRA stackars utsatta med. Jag talar inte bara för mig själv Fredrik Kessler som du kanske förstår. Och det räcker med att googla på numret,namnet eller företaget för att få en ganska klar bild på vad andra tyckt som genomlidit detta tele-terror-helvete genom åren från Profact och dig Fredrik Kessler. 
Hur ska jag och många andra tro att detta ska bara sluta nu? Att gå ut medialt med en ursäkt skulle vara det alla bästa Fredrik Kessler som jag rekommenderar dig i nuläget. I annat fall så kanske media kontaktar dig.

Mvh, Michael och många många många andra.

Hej Michael,
Det kanske känns plötsligt, men så snart vi fångar upp ett klagomål så försöker vi alltid reda ut det. Vi ringer ca 50 000 samtal varje år och är fullt medveten om att alla inte är nöjda. Vi försöker dock göra så gott vi kan för att nå en så hög nöjdhet som möjligt och missnöjda kunder utgör endast en mycket liten andel. Det jag rekommenderar starkast om man känner som du är att man ringer till vår kundtjänst, men alla gör inte det och då blir det svårt att göra något från vår sida. Jag skyller inte på tekniken, utan det kan ibland vara en anledning.
För din kännedom så använder vi oss av en teknik som är godkänd för att hantera telefonsamtal enligt de riktlinjer som både Kontakta och Swedma rekommenderar. Vi är även medlemmar i Kontakta som är den branschförening som representerar Kundservice. Genom åren har vi inte fått många klagomål och framför allt inte med tanke på de volymer vi ringer varje år. Den stora medparten av våra samtal upplever våra kunder som mycket positiva och hade så inte varit fallet så skulle Profact inte funnits kvar som företag.
Jag tycker att det är tråkigt att du upplever oss som du beskriver och jag skulle gärna vilja ha en dialog med dig om det. Om media vill ta kontakt med mig istället så är de varmt välkomna att göra det. Media ligger mig varmt om hjärtat och jag vill gärna få ut vårt budskap.
 Jag hoppas att du hör av dig!
 Med vänlig hälsning
Fredrik Kessler,VD Profact AB
Fredsgatan 3
SE-411 07 GÖTEBORG
SWEDEN
tfn: +46(0)708-28 24 45
vxl: +46(0)31-383 38 00
fax: +46(0)31-313 01 46
mail: fredrik.kessler@profact.se

Hej Fredrik

Jag tror kanske verkligheten inte ser ut såsom du nu vill förklara den.Tror det är ett stort mörkertal av stackars människor som inte skriver om det på nätet därför de inte orkar eller inte vill ta tag i detta problem som jag.

 Så här förklarar en anställd på Profact tysta-luren-syndromet (se bild)










Vilken jävla ursäkt alltså, då måste ju varenda anställd på Profact springa på kafferast eller pissa, skita, röka osv, så gott som alltid! Att inte någon kunnat skruvat ner samtalsfrekvensen i den där jävla dialern efter åratal av klagomål på nätet? 

Det vore ju en logisk reaktion iallafall från dig Fredrik Kessler som har det övergripande ansvaret för denna djävulska telefonterror som drabbar oss alla andra.

Nej det är högsta hastighet på dialern som gäller tydligen och minimalt med folk som kan ta dessa. Pengarna styr för att få bästa resultat och man struntar i att vi bombarderas av tysta samtal trots nix!

Mvh, Michael

Det är tråkigt om det är många som inte hör av sig naturligtvis, men det hoppas jag inte och det finns inget som tyder på det förutom spekulationer. Jag kan nämna att vår målsättning är att ha så få samtal som möjligt utan att någon kan svara. Skulle det inträffa så ringer vi upp igen direkt efteråt manuellt för att förklara. Det är det jag egentligen ville stämma av med dig om det har fungerat i ditt fall eller inte.
Du har rätt i att pengar styr för annars hade vi inte bedrivit någon verksamhet. Jag vill dock bara förklara att vi gör det för att få nöjda kunder och vi och våra kunder tjänar mer på att dels behålla kundnöjdheten, dels optimera så att vi inte tappar samtal. Det betyder att vi skall ha den hastighet anpassad för hur många agenter som sitter samtidigt.
Jag hoppas att jag har kunnat förklara hur vi tänker och resonerar. Vill du inte ha samtal från oss så kan du maila till mig vilket nummer det gäller så lägger jag in en spärr som ligger kvar hos oss i tre år. Risk finns alltid att mänskliga faktorn ställer till det så skulle vi eventuellt ringa ändå inom dessa tre år så beror det på ett misstag. Då hoppas jag att du hör av dig till mig igen.
Med vänlig hälsning
Fredrik Kessler


Hej Fredrik

Era uppdragsgivare såsom inkassobolag m.fl får nu veta att deras kunder ofta får tysta-luren-syndromet m.m av er lär ju inte vara så populärt i slutändan för Profacts del då det ger ett ganska tydligt intryck av att ni är mycket ineffektiva i er hantering för att nå ut till folk på ett bra, effektivt och trevligt sätt.

Oavsett ärende så ska man inte bemötas av dessa "samtal" gång på gång på gång, Fredrik Kessler. Det är inte bara ibland det händer utan JÄMT. ALDRIG har jag fått någon "manuell" återkoppling från er what so ever. Och det tycks INGEN annan heller fått om man läser klagomålen på nätet.

Och det talar väl sitt tydliga språk hur VERKLIGHETEN egentligen ser ut som du nu försöker dölja med dina ursäkter.

Mvh, Michael

1 kommentar:

Anonym sa...

Tid att backa upp de uppringda? Idag kom 14: de tysta luren till mig och hamnade ommedelbart i min spärrlista. Tar det som ett försök till inkomst för samtal som aldrig genomförts men registrerats genom uppringning och efter svar avslutat. Som ett genomfört samtal och debiterat kund. Skulle aldrig använda mig av era tjänster då de går att jämföra med bluff fakturor.