Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 3 september 2015

G Jonassons El AB - Varning!











Oseriösa, skruvar ej dit ordentligt, 
felsöker dåligt och spär på fakturan!

När det var som varmast bestämde jag mig för att sätta upp en takfläkt i köket. Jag ringde en elfirma och frågade om en monteringskostnad.

Ja vi tar 500/tim + moms och det skulle inte ta mer än en timme fick jag reda på. Jobbet skulle landa på strax över tusenlappen sade mannen jag pratade med. Dessutom frågade de om jag kunde hjälpa till att hålla fläkten vid uppsättningen för det skulle vara svårt för en man att göra detta.

Javisst sade jag hjälper gärna till och håller fläkten för att underlätta monteringen.Sedan kom elektrikerna (ja det var 2) och började sätta upp den och jag tänkte väl inte så mycket på att de var just 2 vid detta tillfälle utan att de hade ytterligare en man tillgänglig ändå. Sedan efter en knapp timme så sade de att de var klara då jag satt i datarummet och de tackade för sig och gick.

Jag gick in i köket och satte på fläkten och märkte att den "wobblade" på högsta och näst högsta hastighet, och ringde firman direkt och påpekade detta. De kom tillbaka efter en halvtimme och började endast vicka och känna på den och konstaterade sedan att det var ett tillverkningsfel och att de inte kunde göra nånting mer åt detta, och gick sen.

Började då kolla själv efter vad som kunde göras och hittade lite tips på Youtube ang detta och fick fläkten att wobbla mycket mycket mindre än tidigare genom att b.la spänna alla skruvar hårdare och lägga tyngder på vingarna och jag kände mig nöjd över resultatet.

Mindre nöjd blev jag sen då fakturan damp ner i brevlådan och fick en smärre chock då jag läste summan på 3.704:- !!

De har i princip tagit betalt för varenda liten sak de kunde komma på såsom skruv,plugg, parkeringsavgift och lagt på dubbla summor på arbetskostnaden (per man) 2 servicebilar, m.m etc som ni kan se på fakturan. Känns detta ärligt och seriöst att göra så här tycker ni?

Jag skulle ju aldrig ha anlitat dem om jag visste hur mycket de i efterhand skulle "spä på fakturan"

Så jävla fräckt att göra på detta sätt då den muntliga överenskommelsen inte ens kom i närheten av den slutliga kostnaden. Fy fan var falsk och fult!

Inga kommentarer: