Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 23 oktober 2016

Dahls konditori - Gör det själv tårtor
















Jag hade förbeställt och förbetalt en tårta till min sambos födelsedag hos Dahls i Frölunda torg. Det skulle stå "Grattis Victoria 45". När jag skulle hämta tårtan fick jag texten i en plastburk för sig med ursäkten av damen i kassan att tårtan var för liten för den stora texten.

Men jag kunde själv "klistra dit den" med lite sylt på baksidan tipsade damen i kassan om. Då detta var en Dahls brödbutik och damen inte indirekt var ansvarig då bakningen av tårtorna görs centralt inne i Göteborg även om nu hennes gör-det-själv-kommentar lät jävligt dumt.

Kunde ha sprutat ut mitt missnöje på plats, men jag kommer definitivt med mer ilska och bevikelse bakom orden, ta upp detta med deras chefer nu på måndag.

Min sambos pappa som har jobbat (och fortfarande jobbar) som konditor i 55 år sa att har aldrig sett en sån pinsam jävla tårta. Och det säger väl en hel del...








Fortsättning följer...

Se klipp på Youtube HÄR och HÄR

Eller på Facebook  HÄR

Inga kommentarer: