Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 11 maj 2017

Jag vill bo här!













Hörde igår kväll att det var polishelikoptrar som hovrade utanför fönstret och tittade ut och såg och att en cilvilpolis samt en motorcykelpolis hade just stoppat och genomsökte en vit bil på Näverlursgatan. Jag tog fram kameran och knäppte några bilder.

Ringde även Göteborgsposten och tipsade om detta. Kunde sedan läsa att det varit ett stort bråk mellan olika ungdomar i Tynnered och att en kvinna hade skadats och hamnat på sjukhus och att polisen letade efter ungdomar/tillhyggen som hade använts i detta. Helt oacceptabelt om nu denna kvinna var en oskyldig människa som inte hade med bråket att göra.

Ironiskt nog så fick en reklamskylt med texten "vill du bo här" på bilderna i Göteborgspostens artikel en framträdande roll och kändes kanske också som en aktuell fråga om boendemiljön över allt som händer i vårt stad, och samtidigt speglade oroligheterna i Göteborg och i Frölunda.

Kanske också bilderna får en mer seriös parallel till skillnad mot de skyltar jag som jag förkommer med på den "kränkta listan"

Jag vill bara säga en sak.. Jag vill bo här och jag kommer aldrig att flytta. Jag trivs jättebra här och bor i en stor fräsch och rymlig lägenhet i ett jättemysigt lummigt område med skog och vacker natur runt husknuten.

Har knappt 100 meter till Frölunda torgs köpcenter och dryga 50 till bussterminalen. Hur smidigt och bra som helst! Glömde jag säga att det är hos Balder..

Orolig ja, men direkt rädd är jag inte, men dock väldigt vaksam och lyhörd vad som händer och sker runtomkring mig. Jag förstår absolut andras reaktioner med djup rädsla och otrygghet som växer fram allt mer i vår stad och närområde. 

Det är snarare oroligheterna som måste flytta på sig och då talar jag inte rasistiskt om att folk ska flytta på sig utan att det måste skapas mer trygghet genom mycket mer synlig polis i områdena och att det startas upp mer verksamheter/aktiviteter för dessa ungdomar så att de inte hamnar i dessa gäng som driver runt och lever jävel på gator och torg. 

Givetvis så ska polisen fortsätta att punktmarkera de större kriminella gängen som finns i Göteborg. Inget jävla daltande utan bort med vapen och droger från våra gator och torg.

Läs mer i GP om gårdagens händelser HÄR

1 kommentar:

S i Hjällbo sa...

Hickade till lite när jag såg bilden i GP. Klockren!
Hatten av för den bildvinkeln.