Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 8 juli 2017

Statistbranschen fryser systematiskt ut obekväma statister













Man brukar ju säga "utan oss statister så blir det ingen film" och utan Michael Garderud blir det inget mer gnäll heller tycker väl en hel del produktionsbolag också kan jag tänka mig med tanke på de "uppdrag" jag inte fått. (eller inga alls rättare sagt)

Om detta är värt priset i längden för att bli ratad som gnällig och jobbig i branschen kan man ju diskutera. Många produktionsbolag fegar därför och är rädda för dålig kritik och väljer då bort mig.

För t.ex.Tommie Hansson (sitter i ledningen för statistföreningen) och en del andra där har ju råd att gnälla då och då om våra villkor och jobb utan att förlora "uppdrag"

För jag GILLAR faktiskt att vara statist men inte den lågskräpstatus som många bolag ger oss. (Annars skulle jag inte vara statist)Men ska man hålla käft och ställa sig i "jag-är-nöjdledet" hos statisterna för att inte bli stämplad som en besvärlig statist?

Nej jag tycker man måste ryta till ibland så det hörs lite längre än till grannen tvärsöver.För det senaste statistuppdraget jag hade var typ sommaren 2015 sedan började utfrysningsprocessen hos produktionsbolagen.

Känns ju sådär lagom kul att heta Michael Garderud då bolagen systematiskt sållar ut obekväma statister.Och med facit hand 2017 så är detta ett helt sant konstaterade och ej någon inbillad kränknoja från min sida.

Blir det bättre om jag berättar det här då? Troligtvis inte. Men jag ville ändå dela med mig hur statistbranschen funkar..

Inga kommentarer: